Antea Polska podpisała umowę z Ministerstwem Infrastruktury na przygotowanie dokumentacji, w tym projektu prognozy oddziaływania na środowisko, na potrzeby przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu Krajowego Programu Żeglugowego do roku 2030 wraz z udzieleniem wsparcia merytorycznego i organizacyjnego w toku przeprowadzania tej oceny.
Krajowy Program Żeglugowy do roku 2030
Krajowy Program Żeglugowy do roku 2030 (KPŻ2030) to pierwszy w Polsce dokument planistyczny dla sektora transportu wodnego śródlądowego. Obejmuje działania i inwestycje wspierające żeglugę śródlądową, przewidziane do potencjalnego współfinansowania ze środków UE w perspektywie 2021-2027.
KPŻ zakłada m.in. wzrost wykorzystania dróg wodnych przez biznes oraz żeglugę pasażerską, włączenie śródlądowego transportu wodnego w system transportu intermodalnego, a także cyfryzację sektora i obniżenie emisyjności statków żeglugi śródlądowej. Planowane inwestycje mają być realizowane na Odrzańskiej drodze wodnej i Drodze wodnej rzeki Wisły.
Prognoza będzie stanowiła ocenę potencjalnych i rzeczywistych skutków oddziaływania projektu KPŻ2030 na środowisko.